جدیدترین خودرو های نمایشگاه فرانکفورت

خودروسازان ۳۹ کشور دنیا در بیش از یک هزار غرفه از ۱۴ سپتامبر به مدت ده روز جدید‌ترین دست‌‌آوردهای صنایع اتومبیل‌سازی را معرفی می‌کنند.

نمونه ای از نوآوری‌ها و قیمت 

مرسدس بنز به مناسبت ۵۰ سالگی “Mercedes-AMG” این خودرو را با قدرت یک هزار و ۱۰۰ اسب بخار وارد بازار می‌کند. از این خودرو فقط ۲۷۵ دستگاه ساخته می‌شود. “Project One” تقریبا سه میلیون یورو قیمت دارد و در شش ثانیه از صفر تا ۲۰۰ کیلومتر سرعت می‌گیرد.

با الهام از پورشه ۹۱۱ کاررا سری سال ۱۹۷۳، این خودرو ساز آلمانی مدل ۹۱۱ – جی تی ۳ را عرضه می‌کند.
این خودرو با قدرت ۵۰۰ اسب بخار در عرض ۳ و ۹ دهم ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر سرعت می‌رسد و سرعت نهایی آن ۳۱۶ کیلومتر در ساعت است.
قیمت این پورشه ۱۵۲ هزار و ۴۱۶ یورو اعلام شده است.

آئودی R8 با قدرت ۵۴۰ اسب بخار و ۳۲۰ کیلومتر سرعت در ساعت. از این خودرو تنها ۹۹۹ دستگاه ساخته می‌شود که با قیمت ۱۴۰ تا ۱۵۳ هزار یورو به فروش می‌رسند.

آئودی “Aicon” اولین سری خودرو بدون فرمان و پدال است. داخل آن به یک اتاق نشیمن شیک شباهت دارد. راننده با صدایش فرمان می‌دهد و صفحه‌های نمایش لمسی در اختیار مسافران است. “مارک لیشته” رئیس طراحان آئودی می‌گوید “همه نوآوری‌های این خودرو از سال آینده به تولید سریال خواهند رسید”.

خودرو الکتریکی اسمارت “Smart Vision EQ” که در نمایشگاه فرانکفورت ارائه می‌شود، قرار است از سال ۲۰۳۰ به عنوان “تاکسی‌های خودران” در شهرها ترافیک و آلودگی هوا را کاهش دهند.

چند ماهی از معرفی مدل جدید فورد فیستا ” Ford Fiesta” می‌گذرد. اما حالا این خودرو که به نسبت مدل‌های گذشته هفت سانتیمتر بر طول آن افزوده شده، این امکان را می‌‌یابد تا در نمایشگاه فرانکفورت و در مقیاسی وسیع‌تر به مشتریان معرفی ‌شود. قیمت این خودرو با توجه به امکانات آن از ۱۲ هزار و ۹۵۰ یورو به بالا اعلام شده است.

خودروساز بریتانیایی با “Jaguar E-Pace” دومین مدل از این خودروهای شاسی بلند را به بازار ارائه می‌کند. قیمت این جگوار که تا ۳۰۰ اسب بخار قدرت دارد ۳۴ هزار و ۹۵۰ یورو اعلام شده است.

کلاوس فروهلیش، مدیرعامل ب‌ام‌و (در عکس نفر سمت راست) روز سه‌شنبه (۱۲ سپتامبر/۲۱ شهریور) تعدادی از خودروها و موتورسیکلت‌های الکتریکی این کمپانی را معرفی کرد.موتورهای بنزینی در آینده صنایع خودروسازی نقشی نخواهند داشت و صنایع خودروسازی بیشتر و بیشتر به تولید اتومبیل‌های الکتریکی روی ‌خواهند آورد.

خوروساز کره‌ای کیا در نمایشگاه فرانکفورت مدل “استونیک” (Stonic) را عرضه می‌کند. این خودرو ۴ متر و ۲۰ سانتیمتری از پاییز امسال در بازارهای اروپا به رقابت با اوپل موکا و قیمت پایه آن ۱۶ هزار یورو اعلام شده است.

قیمت پایه پورشه کایان جدید که دیزاین آن به سری ۹۱۱ شباهت دارد، ۷۵ هزار یورو اعلام شده است. از وزن این پورشه اندکی کاسته شده و تا ۴۴۰ اسب بخار قدرت دارد. بزودی همین پورشه با موتور هیبرید نیز ارائه خواهد شد.

بوگاتی شیرون که به‌تازگی رکورد جهان را به نام خود ثبت کرد در سالن شماره ۳ نمایشگاه فرانکفورت به نمایش درآمده است.
این خودرو با قدرت ۱۵۰۰ اسب بخار از صفر تا ۴۰۰ کیلومتر در ساعت و بر عکس یعنی از ۴۰۰ تا صفر کیلومتر را فقط در عرض ۴۱ ثانیه و ۹۶ صدم ثانیه در مسافتی به طول ۳ هزار و ۱۱۲ متر به نام خود به ثبت رسانده است.از این خودرو فقط ۵۰۰ دستگاه ساخته می‌شود که ۳۰۰ دستگاه آن به فروش رفته است.

سیتروئن با رنگ‌های ترکیبی نگاه‌ها را به خود جلب می‌کند و قرار است از روز یازده نوامبر “Citroen C3 Aircross” با طول ۴ متر و ۱۵ سانتیمتر وارد بازار آلمان بشود. این خودرو با قیمت ۱۵ هزار و ۲۵۰ یورو عرضه خواهد شد.

بعد از تقریبا ۱۵ سال، مدل جدیدی از بنتلی عرضه می‌شود. “Bentley Continental GT” با ۳۳۳ کیلومتر سرعت در ساعت دارای قدرت ۶۳۵ اسب بخار است و تقریبا یکصد کیلو از وزن آن کاسته شده است. پلاتفرم تکنیک آن از پورشه پانامرا گرفته شده است. قیمت این بنتلی ۲۰۰ هزار یورو است.

اسکودا، خودروساز جمهوری چک که وابسته به کمپانی فولکس واگن است با “Skoda Karoq” در نمایشگاه فرانکفورت حضور یافته است. این خودرو شاسی بلند دو دیفرنسیال با طول ۴ متر و ۳۸ سانتیمتر و تا ۱۵۰ اسب بخار قدرت، به قیمت ۲۴ هزار و ۲۹۰ یورو از ماه نوامبر در بازارهای آلمان عرضه خواهند شد.

خودروساز ژاپنی هوندا چند ماه پیش “Honda CR-V” را وارد بازار آمریکا کرد. این خودرو برای ورود به بازار اروپا در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش درمی‌آید. این خودرو هیبرید قرار است از سال ۲۰۱۹ وارد بازار آلمان بشود و قیمت پایه آن ۲۳ هزار و ۹۹۰ یورو اعلام شده است.

امسال هم در هر چند متر نمایشگاه فرانکفورت یک خودرو شاسی بلند به نمایش درآمده است. در سالن شماره سه، فولکس واگن ” VW T-Roc” جدید را به نمایش خواهد گذارد. این خودرو که به بزرگی و اندازه مدل “گلف” است به احتمال زیاد در روزهای آتی وارد بازار می‌شود و احتمالا حدود ۲۰ هزار یورو قیمت خواهد داشت.

برگرفته از سایت خبری Deutsche Welle

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − 6 =