جستجوی آنی گوگل به‌طور کامل غیر فعال شد

یکی از قابلیت‌هایی که گوگل در سال 2010 معرفی کرد، ویژگی گوگل اینستنت (Google Instant) بود که هدف اصلی ایجادش، تبدیل آن به یک روند جستجو در آینده بود. این قابلیت به گونه‌ایست که با شروع تایپ برای جستجوی یک مطلب، جمله یا عبارت کامل آن مطلب به صورت تصادفی به کاربر پیشنهاد داده می‌شود و به عقیده گوگل در باعث صرفه جویی در زمان میگردد. این ویژگی در زمان ارائه آن، خبر بسیار مهمی بود و باعث جلب توجه بسیار از اهالی دنیای فناوری و کاربران عادی شد. البته این مهم قابل ذکر است که قابلیت اینستنت گوگل نشان دهنده‌ی قدرت فنی گوگل بود و به عبارتی باعث افزایش قدرت کار اصلی گوگل یعنی موتور جستجو بود.

اما حالا زمان بازنشستگی قابلیت جستجوی آنی گوگل فرارسیده است. تصمیمی که دلیل آن از دیدگاه گوگل شنیدنی است. به گفته گوگل بیشتر کاربران از موبایل بیشتر برای جستجو استفاده می‌کنند و به همین علت بهره‌گیری از قابلیت فوق عملا اتفاق نمی‌افتد. حالا گوگل در نظر دارد که یکپارچه کردن دو نسخه‌ی دسکتاپ و موبایل جهت ارائه‌‌ی تجربه‌ کاربری یکسان منطقی تر به نظر می‌رسد.

 در واقع می‌توان اینگونه برداشت کرد که گوگل در نظر دارد جستجو در تمامی دستگاه‌ها پایدار باشد و به همین دلیل، پس از هفت سال قابلیت جستجوی آنی را به‌طور کامل غیر فعال کرد.

گوگل اینستنت

در ادامه، بخشی از بیانیه‌ی گوگل در این مورد را با هم می‌خوانیم:

ما قابلیت گوگل اینستنت را در سال ۲۰۱۰ معرفی و راه‌اندازی کردیم و هدف اصلی ایجاد این ویژگی این بود که اطلاعات مد نظر کاربران به‌محض تایپ کلمات مورد نظر در دستگاه‌های دسکتاپ، تا آنجا که امکان دارد به‌سرعت در اختیار آن‌ها قرار گیرد. از آن زمان تاکنون، بسیاری از جستجوها از طریق دستگاه‌های موبایل انجام می‌شود و مسلما در این دستگاه‌ها روش ورودی و روش تعامل افراد متفاوت‌ است و علاوه بر این، موبایل‌ محدودیت‌هایی در نمایش اطلاعات دارد. با در نظر داشتن این موضوع، تصمیم گرفتیم به کار قابلیت گوگل اینستنت خاتمه دهیم. حال می‌توانیم بر ارائه‌ی روش‌هایی که سرعت جستجو را در تمامی دستگاه‌ها به‌طور یکسان افزایش دهد، بیشتر تمرکز کنیم.

نظر شما در مورد غیر فعال شدن قابلیت جستجوی آنی گوگل چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − یک =